woensdag 21 september 2011

DREIGEMENTEN UIT HET NATALEE KAMP – ACHTER DE SCHERMEN 23 – ME AND MR JONES ON NATALEE ISLAND

You should be in prison!

You be very careful now…

Teksten uit het kamp van mensen rond Natalee Holloway’s familie.

Teksten? Of regelrechte dreigementen?

Sinds bekend werd dat de film was opgenomen krijgen we emails.

Van overal vandaan: Veel uit de VS. Uit Peru. Wanneer komt de film?

Een hoop van fans van Within Temptation uit vele landen.

Maar ook van ene Patrick, ene Jim en ene Eric.

Die beweren dat ze heel close met de Vader van Natalee zijn.

Deze drie heren volgen alles wat er over de film bekend wordt.

Blijkbaar vertalen ze elke Nederlandse zin met Google Translate.

En ze reageren dan direct naar me:

You and me are going to have some serious issues.

If you are not going to act in good faith, Paul…

Ik vraag hen: Wie zijn jullie dan?

Patrick antwoordt dat hij zowel Natalee’s Moeder als Vader goed kent.

Maar hij is eigenlijk alleen met Vader goed.

Want Moeder: Hij wijst bijv de boeken van Moeder over Natalee af.

Waarom? Staat daar iets in wat niet klopt dan?

Daar wil hij niet over praten.

You be careful now, Paul…

Hij beweert met Vader enorm veel research gedaan te hebben.

Hij zoekt met Vader al jaren naar Natalee en de waarheid. Hij kent alle ins en outs.

Over Peter R de Vries is hij duidelijk:

Peter R claimed to solve the case but that is far from the truth.

Grote woorden allemaal.

Maar toch zijn deze Patrick, Jim en Eric overtuigend:

Ze lijken echt uit Vader’s “kamp” te komen.

Ik weet niet of Natalee’s Vader achter hun emails staat.

Maar het is duidelijk dat ze hem goed kennen en vaak spreken.

Ik zeg dat ik een onafhankelijke film wil maken.

Ik wil niet zoals Peter R de Vries “kiezen” voor bijv Natalee’s Moeder.

Ik wil de zaak van alle kanten laten zien.

Maar… dat mag niet van hem:

You are pro Natalee, Paul, or…

You don’t want to upset our people, Paul…

And I’m telling you: You are upsetting them, Paul…

Steeds weer als ik een blog geschreven heb, komt er weer zo’n reactie.

Jesus Christ, man! What is wrong with you and all the Dutch people!

Natuurlijk vragen ze steeds of ze de film mogen zien.

As a gesture of your good faith to Natalee’s dad...

Op zich vind ik dat prima.

Maar tegelijk had ik aarzelingen, want steeds kwamen weer die teksten:

You don’t want to upset our people, Paul…

Ik besloot het niet te doen.

Want zij wilden duidelijk geen onafhankelijke film.

Ze wezen ook al sterk de verfilming van Moeder’s boek af.

En dat is een enorme pro-Natalee film gezien door haar Moeder.

Ik zei dus dat ze moesten wachten tot de premiere.

Dat viel in het verkeerde keelgat bij hen.

Zeker toen ze begrepen dat Joran de film wel mocht zien,

Toen ik blogte dat John van den Heuvel de film zou meenemen.

Sindsdien blijven de dreigementen komen.

You be very careful now…

De film is zeker pro-Natalee, maar ook onafhankelijk.

Geen idee wat er gaat gebeuren, als ze de film zien…

Morgenmiddag is de “open” premiere.

Je kunt nog steeds een kaartje kopen.

Misschien zitten zij ook wel in het publiek…